Etykieta w Biznesie z Elementami Protokołu Dyplomatycznego - szkolenie
Szkolenia mają na celu polepszenie umiejętności komunikacyjnych pracowników, zwiększenie ich profesjonalizmu w kontaktach z innymi firmami i instytucjami oraz budowanie opartych na szacunku i zaufaniu relacji towarzyskich, biznesowych i oficjalnych w zgodzie zasadami etykiety w biznesie.
Dzięki szkoleniu, ich uczestnicy poszerzają zasób swoich kompetencji miękkich, niezbędnych w komunikacji interpersonalnej i biznesowej, pracy zespołowej, czy realizacji projektów międzyinstytucjonalnych. Nabywają pewności siebie w relacjach służbowych i oficjalnych, co przekłada się na bardziej efektywną pracę, umiejętność znalezienia się różnych sytuacjach, także z udziałem osób zagranicznych, dyplomatów i przedstawicieli instytucji rządowych. Zdobyta wiedza i umiejętności pozwalają na szybką i właściwą reakcję w niespodziewanych sytuacjach, umiejętne adoptowanie się do nowych okoliczności, zdobywanie nowych znajomości zawodowych oraz przede
wszystkim budowę pozytywnego wizerunku firmy w relacjach zewnętrznych.
Część I - Etykieta w komunikacji
-
zasady savoir vivre w życiu codziennym
-
savoir vivre a etykieta – rozróżnienie i definicja pojęć
-
źródła etykiety i jej ewolucja
-
najważniejsze zasady etykiety w biznesie
-
komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
-
zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
-
zasady przygotowywania korespondencji urzędowej
-
nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie
-
pierwsze wrażenie i kreowanie pozytywnego wizerunku
-
mowa ciała, autoprezentacja, udział w spotkaniach i naradach
-
sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów
-
zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
-
powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
-
przedstawianie siebie oraz innych osób, uścisk dłoni
-
wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
-
wręczanie kwiatów i upominków
Część II - Etykieta jako element budowy wizerunku
-
dress code czyli odpowiedni strój do okazji
-
charakterystyka i elementy business casual (strój swobodny)
-
charakterystyka i elementy business suit (strój spacerowy)
-
charakterystyka i elementy dark suit (strój wizytowy)
-
charakterystyka i elementy black tie / smokingu (strój uroczysty)
-
wskazówki dotyczące elementów stroju oficjalnego
-
jakich elementów stroju unikać
-
najczęściej popełniane błędy stylistyczne i jak je naprawić
-
okrycia wierzchnie i nakrycia głowy
-
biżuteria, dodatki i zegarki
-
elegancja w dawnych czasach
Część III - Protokół dyplomatyczny
-
historyczne źródła protokołu dyplomatycznego i jego ewolucja
-
najważniejsze zasady protokołu dyplomatycznego
-
precedencja w relacjach międzynarodowych
-
precedencja stanowisk publicznych w RP
-
precedencja władz wojewódzkich, władz miasta i powiatu
-
precedencja w praktyce: przy stole, na spotkaniu, w samochodzie
-
organizacja wizyt i spotkań z udziałem gości krajowych i zagranicznych
-
protokół flagowy i porządek eksponowania flag państwowych i innych
Część IV - Etykieta stołu i organizacja przyjęć (UWAGA - ta część szkolenia może zostać zrealizowana w ramach IV części szkolenia
- społeczna rola wspólnego spożywania posiłków
-
krótka historia sztućców, sztućce dzisiaj, sztućce mówią
-
przygotowanie przyjęcia: ustalenie menu, nakrycie do stołu i rozsadzenie gości
-
przyjęcia oficjalne: lampka wina, przyjęcie koktajlowe, bufetowe i zasiadane
-
organizacja przyjęcia oficjalnego z udziałem głowy państwa lub szefa rządu
-
zasady udziału w przyjęciach oficjalnych, bankietach, uroczystych kolacjach
-
klasyfikacja win, apelacja wina, regiony winiarskie
-
zasady wyboru, podawania i spożywania win oraz innych alkoholi
-
faux pas, czyli czego nie robić podczas przyjęcia
Szkolenie prowadzi Paweł Grotowski
"Szkolenia z Etykiety w Biznesie i Protokołu Dyplomatycznego prowadzę od 8 lat. Swoją wiedzę i doświadczenie zgromadziłem przez 20 lat pracy w administracji publicznej w tym 5 lat w Protokole Dyplomatycznym MSZ. Przeprowadziłem kilkadziesiąt szkoleń w których wzięło udział ok. 1000 osób. Zaufały mi m.in. Kancelaria Prezydenta RP, Kancelaria Sejmu RP, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Biuro Bezpieczeństwa Narodowego, Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków Balice, Biuro Informacji Kredytowej, Akademia Górniczo Hutnicza, IKEA, Horus Energia, Państwowy Instytut Geologiczny, kilkanaście urzędów wojewódzkich, miast, gmin i powiatów. Szkolenia mają na celu polepszenie umiejętności komunikacyjnych pracowników, zwiększenie ich profesjonalizmu w kontaktach z innymi firmami i instytucjami oraz budowanie opartych na szacunku i zaufaniu relacji towarzyskich, biznesowych i oficjalnych w zgodzie z zasadami etykiety w biznesie oraz budowę pozytywnego wizerunku firmy w relacjach zewnętrznych."
Termin: 7 wrzesień 2019
Miejsce: Sandomierz
Cena 499 zł szkolenie
cena 699 zł zawiera część 4 szkolenia bez noclegu (wycieczka wraz z degustacja win w jednej z winiarni sandomierskich i darmowych szkoleniem savoir vivre picia wina)
990 zł pobyt dwudniowy - zawiera nocleg oraz wycieczkę wraz z degustacja win w jednej z winiarni sandomierskich i darmowych szkoleniem savoir vivre picia wina
Promocja
Zgłoszenie 2 osób - 5% rabatu.
Zgłoszenie 3-4 osób - 10 % rabatu.
Zgłoszenie 5 osób i więcej - indywidualne negocjacje.
Ilość miejsc ograniczona - max 18 osób.
UWAGA
Istnieje możliwość organizacji szkolenia dla mniejszej grupy, jak również w formie zamkniętej, dostosowanego do Państwa potrzeb. Aby uzyskać więcej informacji prosimy o kontakt z organizatorem szkolenia.
Kontakt:
Martyna Marzec
tel.: 577 000 561
mail: ksu.szkolenia@gmail.com