Etykieta w Biznesie z Elementami Protokołu Dyplomatycznego - szkolenie

Etykieta w Biznesie z Elementami Protokołu Dyplomatycznego - szkolenie

2019-06-24
Mamy przyjemność przedstawić Państwu ofertę szkolenia „Etykieta w Biznesie z Elementami Protokołu Dyplomatycznego” przeznaczonego zarówno dla pracowników urzędów i administracji publicznej, jak też przedsiębiorstw z branży handlowej, usługowej i finansowej, którzy reprezentują swoją organizację na zewnątrz, nawiązują relacje oficjalne i mają styczność z ważnymi klientami.
Szkolenia mają na celu polepszenie umiejętności komunikacyjnych pracowników, zwiększenie ich profesjonalizmu w kontaktach z innymi firmami i instytucjami oraz budowanie opartych na szacunku i zaufaniu relacji towarzyskich, biznesowych i oficjalnych w zgodzie zasadami etykiety w biznesie.
Dzięki szkoleniu, ich uczestnicy poszerzają zasób swoich kompetencji miękkich, niezbędnych w komunikacji interpersonalnej i biznesowej, pracy zespołowej, czy realizacji projektów międzyinstytucjonalnych. Nabywają pewności siebie w relacjach służbowych i oficjalnych, co przekłada się na bardziej efektywną pracę, umiejętność znalezienia się różnych sytuacjach, także z udziałem osób zagranicznych, dyplomatów i przedstawicieli instytucji rządowych. Zdobyta wiedza i umiejętności pozwalają na szybką i właściwą reakcję w niespodziewanych sytuacjach, umiejętne adoptowanie się do nowych okoliczności, zdobywanie nowych znajomości zawodowych oraz przede
wszystkim budowę pozytywnego wizerunku firmy w relacjach zewnętrznych.
 

Część I - Etykieta w komunikacji

  • zasady savoir vivre w życiu codziennym

  • savoir vivre a etykieta – rozróżnienie i definicja pojęć

  • źródła etykiety i jej ewolucja

  • najważniejsze zasady etykiety w biznesie

  • komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna

  • zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej

  • zasady przygotowywania korespondencji urzędowej

  • nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie

  • pierwsze wrażenie i kreowanie pozytywnego wizerunku

  • mowa ciała, autoprezentacja, udział w spotkaniach i naradach

  • sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów

  • zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych

  • powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych

  • przedstawianie siebie oraz innych osób, uścisk dłoni

  • wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych

  • wręczanie kwiatów i upominków

 

Część II - Etykieta jako element budowy wizerunku

  • dress code czyli odpowiedni strój do okazji

  • charakterystyka i elementy business casual (strój swobodny)

  • charakterystyka i elementy business suit (strój spacerowy)

  • charakterystyka i elementy dark suit (strój wizytowy)

  • charakterystyka i elementy black tie / smokingu (strój uroczysty)

  • wskazówki dotyczące elementów stroju oficjalnego

  • jakich elementów stroju unikać

  • najczęściej popełniane błędy stylistyczne i jak je naprawić

  • okrycia wierzchnie i nakrycia głowy

  • biżuteria, dodatki i zegarki

  • elegancja w dawnych czasach

 

Część III - Protokół dyplomatyczny

  • historyczne źródła protokołu dyplomatycznego i jego ewolucja

  • najważniejsze zasady protokołu dyplomatycznego

  • precedencja w relacjach międzynarodowych

  • precedencja stanowisk publicznych w RP

  • precedencja władz wojewódzkich, władz miasta i powiatu

  • precedencja w praktyce: przy stole, na spotkaniu, w samochodzie

  • organizacja wizyt i spotkań z udziałem gości krajowych i zagranicznych

  • protokół flagowy i porządek eksponowania flag państwowych i innych

 

Część IV - Etykieta stołu i organizacja przyjęć  (UWAGA - ta część szkolenia może zostać zrealizowana w ramach IV części szkolenia 

lub w połączeniu z degustacją przy stole dla uczestników wieczornej wycieczki do winiarni - pobyt dwudniowy albo za dopłatą)
  • społeczna rola wspólnego spożywania posiłków
  • krótka historia sztućców, sztućce dzisiaj, sztućce mówią

  • przygotowanie przyjęcia: ustalenie menu, nakrycie do stołu i rozsadzenie gości

  • przyjęcia oficjalne: lampka wina, przyjęcie koktajlowe, bufetowe i zasiadane

  • organizacja przyjęcia oficjalnego z udziałem głowy państwa lub szefa rządu

  • zasady udziału w przyjęciach oficjalnych, bankietach, uroczystych kolacjach

  • klasyfikacja win, apelacja wina, regiony winiarskie

  • zasady wyboru, podawania i spożywania win oraz innych alkoholi

  • faux pas, czyli czego nie robić podczas przyjęcia



Szkolenie prowadzi Paweł Grotowski
"Szkolenia z Etykiety w Biznesie i Protokołu Dyplomatycznego prowadzę od 8 lat. Swoją wiedzę i doświadczenie zgromadziłem przez 20 lat pracy w administracji publicznej w tym 5 lat w Protokole Dyplomatycznym MSZ. Przeprowadziłem kilkadziesiąt szkoleń w których wzięło udział ok. 1000 osób. Zaufały mi m.in. Kancelaria Prezydenta RP, Kancelaria Sejmu RP, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Biuro Bezpieczeństwa Narodowego, Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków Balice, Biuro Informacji Kredytowej, Akademia Górniczo Hutnicza, IKEA, Horus Energia, Państwowy Instytut Geologiczny, kilkanaście urzędów wojewódzkich, miast, gmin i powiatów. Szkolenia mają na celu polepszenie umiejętności komunikacyjnych pracowników, zwiększenie ich profesjonalizmu w kontaktach z innymi firmami i instytucjami oraz budowanie opartych na szacunku i zaufaniu relacji towarzyskich, biznesowych i oficjalnych w zgodzie z zasadami etykiety w biznesie oraz budowę pozytywnego wizerunku firmy w relacjach zewnętrznych."

Termin: 7 wrzesień 2019
Miejsce: Sandomierz
Cena 499 zł szkolenie 
cena 699 zł zawiera część 4 szkolenia bez noclegu (wycieczka wraz z degustacja win w jednej z winiarni sandomierskich i darmowych szkoleniem savoir vivre picia wina)
990 zł pobyt dwudniowy - zawiera nocleg oraz wycieczkę wraz z degustacja win w jednej z winiarni sandomierskich i darmowych szkoleniem savoir vivre picia wina

Promocja
Zgłoszenie 2 osób - 5% rabatu.
Zgłoszenie 3-4 osób - 10 % rabatu.
Zgłoszenie 5 osób i więcej - indywidualne negocjacje.

Ilość miejsc ograniczona - max 18 osób.

UWAGA
Istnieje możliwość organizacji szkolenia dla mniejszej grupy, jak również w formie zamkniętej, dostosowanego do Państwa potrzeb. Aby uzyskać więcej informacji prosimy o kontakt z organizatorem szkolenia.

Kontakt:
​Martyna Marzec
tel.: 577 000 561
mail: ksu.szkolenia@gmail.com